Huurders waarderen dienstverlening Viverion met een 7,6

50

Viverion verwerft kwaliteitskeurmerk KWH-Huurlabel tot 2023.

Huurders van woningcorporatie Viverion zijn tevreden over de dienstverlening door Viverion. Over 2020 is de tevredenheid gewaardeerd met een rapportcijfer 7,6. In 2019 was dat een 7,5 en in 2018 een 7,4. KWH kent Viverion om die reden het KWH-Huurlabel toe voor een periode van 2 jaar tot maart 2023. KWH publiceerde het besluit gisteren.

Voor de vaststelling van de waardering werden gedurende 2020 iedere maand steekproeven gedaan onder in totaal 1.000 van 5.500 huurders. Gemiddeld meer dan 91% van de respondenten gaf aan tevreden te zijn.

Het Huurlabel is toegekend voor 2 jaar. Verbetering van dienstverlening is een meerjarenproject en een verhoging van het rapportcijfer is niet vanzelfsprekend. Manager Wonen Tanja Paffen van Viverion: “We streven naar een stapsgewijze verbetering van het totaal van de dienstverlening. Dat betekent: op veel onderdelen voortgang boeken. Op 5 van de 6 onderdelen is dat goed gelukt. Na een jaar dat door corona soms lastig was, zijn we daar erg blij mee. Het is een ontwikkeling die we willen en kúnnen waarmaken.”

 

MEETONDERDEEL SCORE 2020 SCORE 2019
Algemene dienstverlening 7,2 / 85% 7,1 / 81%
Woning zoeken 7,7 / 97% 7,5 / 95%
Nieuwe woning 7,8 / 94% 7,7 / 93%
Huur opzeggen 7,6 / 91% 7,5 / 91%
Reparaties 7,7 / 89% 7,6 / 88%
Onderhoud 7,5 / 92% 7,8 / 92%
Totaal 7,6 7,5

*De resultaten per onderdeel in rapportcijfer / percentage tevreden respondenten.

Over KWH
Het KWH-Huurlabel kwaliteitskeurmerk wordt uitgegeven door de onafhankelijke vereniging Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector, hét landelijke kwaliteitscentrum voor en door woningcorporaties. Jaarlijks wordt van 130.000 huurders van bijna 150 corporaties gevraagd wat zij vinden van de dienstverlening van hun corporatie.